Algemene Verkoopsvoorwaarden

Algemene Voorwaarden – Roof Service Company

1. Toepassingsgebied

Alle offertes, verkopen en aannemingen van Roof Service Company gebeuren uitsluitend onder onderstaande algemene voorwaarden.
Afwijkende of bijkomende voorwaarden van de klant zijn slechts geldig indien ze uitdrukkelijk en schriftelijk door Roof Service Company werden aanvaard.

2. Overeenkomsten

Een bestelling of offerte geldt pas als bindende overeenkomst zodra deze uitdrukkelijk werd aanvaard en bevestigd door Roof Service Company.

3. Uitvoering en levering

De opgegeven uitvoerings- of leveringsdata zijn louter indicatief. Vertragingen kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van het contract, tenzij na een aangetekende ingebrekestelling en enkel indien Roof Service Company na een bijkomende termijn van 30 dagen nog niet heeft uitgevoerd.
Roof Service Company behoudt zich het recht voor om, zonder voorafgaande ingebrekestelling, de overeenkomst van rechtswege te ontbinden bij faillissement, kennelijk onvermogen of elke wijziging in de juridische toestand van de klant.

4. Facturatie en betaling

Tenzij anders overeengekomen, zijn alle facturen contant betaalbaar binnen 8 dagen na factuurdatum, zonder korting.
Bij niet-betaling op de vervaldag is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling:

  • een nalatigheidsintrest van 10% per jaar verschuldigd;

  • vermeerderd met een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het factuurbedrag (met een minimum van €50).

Invorderingskosten, onbetaalde cheques of wissels worden afzonderlijk aangerekend.
In geval van niet-betaling behoudt Roof Service Company zich het recht voor om verdere leveringen of werken te schorsen of de overeenkomst te ontbinden, zonder voorafgaande ingebrekestelling.

5. Eigendomsvoorbehoud

Alle geleverde materialen blijven eigendom van Roof Service Company tot volledige betaling van het factuurbedrag.
Het onroerend worden door incorporatie of bestemming doet geen afbreuk aan dit eigendomsvoorbehoud.

6. Premies en subsidies

Voor informatie omtrent mogelijke overheidssteun verwijzen wij naar www.premiezoeker.be.

7. Klachten

Eventuele klachten moeten binnen 48 uur na uitvoering per aangetekend schrijven aan Roof Service Company worden gemeld.
Een klacht schort de betalingsverplichting niet op. De facturen blijven dus volledig betaalbaar binnen de voorziene termijn.

8. Voorzieningen op de werf

De klant voorziet kosteloos stroom en water op de werf, tenzij anders overeengekomen.
Bij het plaatsen van een nieuwe dichtingslaag worden wijzigingen aan de helling niet voorzien, tenzij expliciet vermeld. Eventuele plasvorming beperkt de garantie op waterdichtheid niet.
Niet in de offerte opgenomen werken (zoals hout- of metselwerken) die noodzakelijk blijken, worden enkel uitgevoerd na overleg en apart afgerekend volgens regie.
Bij breuk van bestaande koepels tijdens demontage of herplaatsing zal vervanging gebeuren aan dagprijs. Binnenafwerking is nooit inbegrepen, tenzij uitdrukkelijk vermeld.

9. Aansprakelijkheid en verzekering

De aansprakelijkheid van Roof Service Company is beperkt tot de schade die gedekt wordt door haar verzekering.
Indien de waarde van de werken het verzekerd bedrag overschrijdt, dient de klant vóór aanvang van de werken afstand van verhaal aan te vragen bij zijn eigen verzekeraar voor het deel boven dat maximum.
Uitgevoerde daken die nadien intensief worden betreden (zoals bij terrassen, groendaken of zonnepanelen) vallen buiten garantie voor schade die daardoor ontstaat.

10. Annulering

Bij annulering van een bestelling of overeenkomst door de klant is een forfaitaire schadevergoeding van 30% van de totale waarde van toepassing, inclusief materialen en werkuren.

11. Bevoegdheid en toepasselijk recht

Alle betwistingen tussen Roof Service Company en haar klanten vallen onder de uitsluitende bevoegdheid van de Rechtbanken van Antwerpen, afdeling Antwerpen, en in voorkomend geval de Vrederechter van het Kanton Schilde.
Enkel het Belgisch recht is van toepassing.